Thursday, December 31, 2009

2010 penuh cabaran

first entry saya utk thn 2010..tetiba rs sedey nak leave 2009..thn yg penuh ngan suasana yang mewarnai kehidupan saya ( tiru ayat Dato' NC)..=)semoga thn ini byk membawa perubahan kepada diri saya..azam? setiap thn pnh berazam..kalo thn 2009, ak pnh berazam mahu mencatat kejayaan dlm pengajian ku (degree la..even x dpt ANC, sedikit ralat, tp mampu berbangga dgn kejayaan itu), dan ak berjaya mencapainya..utk thn 2010 ini, tiada lain yg ku harapkan; saya mahu menamatkan pengajian master ku dgn rekod yang baik, dr segi publication jurnal mahupun proceedings..itu target ku..juga mahu mencari penyelesaian terbaik dlm merancang masa depan kami (credit to my semangat..peace)

di pagi thn br ini..ewah..ayat x bole blah betul..hehe...semalam g beli brg2 wat popia..tetiba rs nak mkn lak..sambil2 tgk citer jgn tegur lagi, saya pun menyiapkan bhn2, memasak, pastu menggulung...hehe..so, menu breakfast sy hari ni, popia + nescafe kopi putih..emm..nak wat sos sendiri, sy malas jd mkn ngan sos life je la..jadi la..mkn bersama2 hana n has....



byk cabaran bekerja dan belajar di uthm ni..selain suasana postgraduate yg belum menyerlah, sy juga berdepan dgn krisis karier..emm...walau ramai yg mengata saya ni anak emas Dr Yusri mahupun Dr Saidin, sy bertekad untuk tidak mengambil tahu..mulut org..penat nt berhenti la dia..selama ni x pnh sy nak bercerita ngan mereka berdua ape yg berlaku ngan perjalanan karier dan juga pelajaran saya..sy bukan org sebegitu...juga tidak berdengki jika ada rakan tutor yg x dpt workload sebanyak saya pada sem lepas..juga tidak membantah meskipun tiada kemampuan diri untuk membuat byk keje dlm satu masa..sume nya kerana sy mahu mencari pengalaman..itu sesuatu yg sgt2 bernilai..ok, full stop...tgglkan sume kisah suka duka..buka lembaran baru di tahun baru..=) sy yakin, sy bole menjadi lebih baik dr tahun 2009..new in me!

br dapat dr fakulti td. gred A & B dpt diari saiz A4..emm..besonya..high risk utk ak..haha..berat nak bawa..gred kumpulan sokongan dpt saiz biasa..emmm..juga calendar 2010..mn al nak letak ni..ku sudah ada calendar yg lebih cntk..hehe..



ally: mahu hari2 yang ak lalui penuh ngan kegembiraan..boleh kah?

eh, lupe lak..dapat this cermin dr hana..dia baru balik cuti dr korea..thanks hana!

0 comments:

Post a Comment